مقالات

جدایی نواک جوکوویچ از مربی

عکس نواک و مربی‌اش

گوران ایوانیسوویچ 6 سال مربی درجه یک بود و نقش مهمی در موفقیت او داشت.

تنیس تهران– نواک جوکوویچ روز چهارشنبه با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی از پایان همکاری با گوران ایوانیسوویچ سرمربی این تیم خبر داد.
این دو از سال 2018 با هم کار می کنند و در این مدت ایوانیسوویچ به عنوان سرمربی جوکوویچ فعالیت می کرد.

دلایلی که به جدایی نواک جوکوویچ از مربی انجامید

اسطوره 36 ساله صربستان با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و گوران چند روز پیش تصمیم گرفتیم که همکاری خود را متوقف کنیم. روابط ما در زمین فراز و نشیب های خود را داشته است، اما دوستی ما همچنان قوی است.

جوکوویچ درباره همکاری با سرمربی کروات نوشت: روزی که گوران را به تیمم دعوت کردم به وضوح به یاد دارم. سال 2018 بود و من و ماریان وایدا به دنبال نوآوری بودیم. به دنبال افرادی باشید سرویس‌های خوبی به مردم ارمغان می‌دهد.

ایوانیسوویچ 52 ساله قهرمان سال 2001 ویمبلدون و یکی از قهرمانان مشهور تنیس در سال های اخیر بود.گولان این تکنیک را به جوکوویچ آموزش داد و با اصلاح سرویس او ضربه را به یک سلاح کلیدی در دستان بازیکن صرب تبدیل کرد.

جوکوویچ 12 عنوان گرند اسلم را در طول همکاری پنج ساله خود با ایوانیسوویچ به دست آورد و اکنون با 24 عنوان گرند اسلم، بالاتر از نادال و فدرر، پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس است.

با این حال شروع جوکوویچ در فصل 2024 آنطور که انتظار می رفت نبود و او تاکنون نتوانسته جامی را کسب کند. نوئل در نیمه نهایی اوپن استرالیا شکست خورد و نتوانست از این عنوان گرند اسلم دفاع کند و در دور سوم در ایندین ولز حذف شد.

اسطوره بزرگ تنیس با تغییر کادر فنی به ناکامی‌های خود پایان داد. دو سال پیش جوکوویچ از مربی قدیمی خود جدا شد و در حال حاضر هیچ چهره سرشناسی در بین بازیکنان او دیده نمی شود.

فصل زمین خاکی هفته آینده با حضور جوکوویچ در مسابقات مسترز مونت کارلو در 19 آوریل آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *